Mailbombning

När jag har tråkigt brukar jag bedriva mailbombning på hög nivå Mailar till allt och alla och sen när jag får en massa svar så tröttnar jag. Då är det ju tråkigt att svara på allt. Igår mailade jag i alla fall halva svenska handelsflottan. Ungefär. Mailade till Gud och alla människor som jag seglat med. Idag svämmade inkorgen över. Men för en gångs skull var det kul. Jag har svarat på alla mail samt skickat några mer mail till annat folk jag seglat med. Mailbombning på hög nivå!

Mailen betyder så enormt mycket när man är ute. Speciellt om man går på en halvskum trad mellan Grönland och New Foundlnd där man bara kan fantisera om telefonkontakt. Ombord brukar jag verkligen maila allt och alla. På en båt började vi dessutom maila andra ombord! Då har det gått långt. Men på många båtar är mailen den enda kontakt med omvärlden och de nära och kära man har. Man får nyheterna via mail och man får nyheter och hälsningar hemifrån via mail. Det räcker att inkorgen är tom en morgon och hela världen rasar samman. Jag får för mig att alla glömt mig och att jag är oälskad. Det är hemskt. Men ändå är det en lite skön känsla över att isolera sig på Atlanten en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0