Den store kaptenen

För ett par år sedan hade jag äran at segla ihop med den största gaphals jag någonsin träffat. En mer osmidig och arrogant människa får man nog leta efter. Jag tyckte aldrig riktigt om honom. Han tyckte aldrig riktigt om mig heller. Ni som någon gång har åkt med den färja han jobbar på känner nog igen följande välkomsttal:

Gooodafton mina daaaame och herrar! Mitt namn är Den Stoooore Kaptenen. Vi ä nuuuu på väg mot O och viiiinden ä nooordnooordost åååtta till tålv meeeeter pe sekund. Deee komme iiiinte rulla eftersooom vi ha våååååa feeeeno ute. Ni som kom via biiiildäck ha mött våan ööööövestyyyman och dennes peeessonal. Ni som kom via laaandgången har mött våan intendent och dennes peeessonal. Å i maskin har vi maskiiiincheffen och dennes peeessonal. Jaaa vill önska er välkomnaaaa ombord på denna tuuuu med den oeeehöt vackra färjan (som inte ä lika vacker som den gamla)

Allt detta ska sägas på bred skånska. Kaptenen ifråga brukar stå där och gapa i PA-systemet i sin nystrukna och fläckfria kostym. Hela kaptenen blänker. Allt guld på axlarna. Allt guld han gillar att klä sig i. Och även hans hår glänser. Ja, han är kaptenernas kapten.

Och nu till det roliga. Tankfnattsmatrosen Martin har även han haft äran att lära känna denne kapten. Och kaptenen har haft ett något mer intimt umgänge med denne Martin. Kolla in den här länken och jag lovar, ni kommer vrida er av skratt. Speciellt om ni haft äran att träffa den store kaptenen.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Jag läste först Tantfnaskmatrosen Martin vilket var underhållande. Jag läser så mycket konstigt.

Kaptenen låter ungefär som en fjollig steward som någon har tryckt i för mycket Whiskey. I arslet.

2008-05-07 @ 19:36:52
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Martin

Okej, hmm... Var la inte riktigt meningen att det skulle komma fram så här mycket.

Men men, gjort är gjort. Jag har fler historier såklart, skriver jag dom. Då kommer du få andningsvårigheter av allt skratt.

2008-05-08 @ 20:21:40
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Sjöman

Martin: Vill du så tar jag bort inlägget!

2008-05-09 @ 09:37:18
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0