Lite poesi på morgonkvisten

Det va en flicka vid namn Charlotte
Ho hade fått denna hemska lott
Ho hade fått den på klyvarbommen å på det ställe där den mest generar
En afton satt ho i hemska kval
Och läste Allers Familjjournal
Bland alla rader och alla spalter där stod de också hur man borttog vårtor
Så ho skicka ett brev te stan
Å fick ett kilo på efterkrav
Ho tog ett hekto och la på vårta
Å sa att nu ska jag ditt liv förkorta
Men nästa morgon när ho tog de å
Då var det inte en vårta, nej det var två
Ja ta mig jäklar och alla kungar nu tror jag vårtesata har fått ungar


Kommentarer
Postat av: Psyk

Vilken underbar småländska du. Jag riktigt identifierar mig. Jag kan göra härlig småländska. Det är nästan så att jag får lust att spela in den här dikten och skicka den till dig på ljudfil.

Gör en bra Björn Ranelid också.

2008-05-07 @ 19:34:48
URL: http://psykbrytet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0