Upplopp...

Det har varit upplopp i stan idag. 4000 kvinnor har sprungit runt som galningar. Eller upplopp kanske är fel ord. Lopp kanske är bättre. För det är ju faktiskt vad det har varit. Drottning Margareta-loppet. Ett lopp för kvinnor i alla åldrar med sloganen Gå, lunka, löp. I vintras anmälde vi oss, ett gäng tjejer i klassen som tog namnet Sjöjungfrurna. Efter att vi anmälde oss slutade jag springa. Gymmet var roligare än att kuta runt i snöslask. Så idag innan loppet kändes det hopplöst att ta sig runt. Fem kilometer kändes lika långt som att gå till Kina. Hade strategin att börja springa och när jag inte orkade längre så skulle jag gå. Men jag orkade hela vägen! Jag orkade springa (nåja, jogga) fem kilometer! Jag kom inte först. Men jag kom inte heller sist. Långt ifrån sist. Jag är stolt över mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0