Hemma och Ute

Välkomna till Hemma och Ute!

Jag som bloggar är en uttråkad sjöman som har varit på torra land alldeles för länge. Jag har tidigare haft en annan blogg men bestämde mig för att döda den då jag tyckte att jag blev för personlig och bloggen blev för stor. Den här bloggen är anonym. Just nu. Jag är övertygad om att det kommer att ändra sig tids nog. Allt eftersom bilder kommer att publiceras kommer det bli lättare och lättare att identifiera mig...

Men vem är jag då? Som sagt, jag är sjöman. Men det är ju ingen identitet. Sjöman är ett yrke. Men även lite av en livsstil. Vissa tycker om att vara till sjöss, dom älskar det. Dom älskar att ständigt vara på väg och inte veta vad nästa dag innebär eller vart dom är. Dom trivs med det isolerade livet ombord och tycker att det är skönt att lämna livet där hemma för ett antal veckor eller månader. Sen finns det dom som provar på livet till sjöss och avskyr det. Dom tycker att det är jobbigt att vara borta från de nära och kära och ser ingen tjusning i att befinna sig på en rullande koloss i Nordatlanten. Själv älskar jag det. Just nu. Men det är inte bara en livsstil. Det är ett jobb också.

Mer om mig då? Är jag en gammal råbarkad sjöman med tatueringar och ärrat ansikte? Är jag en stilig herre med vit skepparkrans? Är jag en ung finnig tonåring som nyligen börjat till sjöss? Eller är jag en tjej som gillar smink och höga klackar? Hur ser en typisk sjöman ut idag? Finns det någon typisk sjöman? Som sagt, mer om mig kommer. Så småningom. Inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0