Jobbet fixat

Jaha, då var jobbet fixat. Träffade personalchefen och jag hade mina fjolliga kläder på mig. Men det verkade inte spela någon roll. Jag är anställd från och med juni. Vilken båt det blir är dock oklart. Personalchefen var bekymrad. Han vet inte vart han ska placera mig. Olika befäl på olika båtar sliter och drar i mig. Tycker faktiskt att det är ganska kul. Något rätt har jag ju gjort. Men i juni är det alltså dags. Det är dags att klättra lite i hierarkin ombord. Jag vet inte hur jag ska känna inför det. Självklart är det nervöst men det kan ju inte gå helt åt helvete i alla fall. Jag är så jäkla mycket bättre än vissa befäl jag seglat med. En styrman kunde inte pumpa ballast för han kunde inte se siffrorna på skärmen. En annan styrman var så osäker på ballastsystemet att han lajnade upp allt. Med tuscpenna. På LCD-skärmen. Det var den styrmannen som också slängde årets tidvattentabeller och satte in nästa års tabeller i bokhyllan. En styrman visste inte vilket fast släcksystem som fanns ombord. Han var dessutom safety-officer och hade varit ombord i fem månader. Jag är bättre än så. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Sjöpinglan

Finns många stolpskott där ute. Det värsta av allt är att minst hälften av dem riskerar ditt liv när du sover ;)

2008-05-04 @ 08:01:47
Postat av: Sjöman

Sjöpinglan: Blir livbåten och en sovsäck för mig då!

2008-05-04 @ 20:34:18
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0