Knäppgökarnas parad

Gymmet jag tränar på skiljer sig lite från alla andra. Det är inget flashigt ställe så som Nautilus, SATS, Friskis & Svettis eller liknande ställen. Gymmet jag tränar på är beläget i en källare och de maskiner som finns är gamla och vissa trasiga. Men stämningen är god. Musiken är för det mesta kass. Dom har någon löjlig förtjusning för Rammstein. Men ibland smyger sig någon fin diskoskiva in i CD-spelarn och jag känner mig som den gladaste personen i världen. Hur som helst. På detta underbara gym finns det såklart ett antal olika personer. Nu ska jag beskriva några av dom som var där idag.

  • V. Ja, jag kallar honom så för han ser ut som ett V. Bred upptill och smal nertill. V har alltid en smutsig mössa och ett supertight linne på sig. Han luktar väldigt dåligt och man måste hålla sig på avstånd från denna stank. V är väldigt förtjust i att stå och spänna sig framför spegeln och brösta upp sig. Men idag tog han priset! Han hade tränat ben och drog helt sonika ner byxorna och ställde sig framför spegeln och spände sig. Eh ja...
  • Tatoo-killarna. Två killar som är täckta med tatueringar och som alltid trär i jeans. Dom ser skräckinjagande ut och är totalt obegripliga att förstå för deras dialekt är så bred.
  • Araben. En, för mig, ny person på gymmet. Han kunde inte svenska och tyckte om att sno folks maskiner. Kom fram och frågade om han fick only do one, promise I do only one. Jag försökte förklara att jag hade ett set kvar och att han sen kunde få köra hur många han ville.Det hela slutade med att jag inte lämnade maskinerna mellan seten.
  • Speedy. Även han var ny för mig. En kort man (kan inte ha varit längre än 1.60) i 40års åldern. Han hoppade runt mellan alla maskiner och lade på så mycket vikt att han max orkade tre reps och oftast tappade greppet. Direkt efter ett misslyckande sprang han till nästa maskin och proceduren upprepades. Det slutade med att han sprang från lokalen. Sen kom han springande tillbaks, hämtade sin väska och sprang ut lika snabbt igen.
  • Tyngdlyftaren. Tyngdlyftaren som verkade ha missat att det fanns ett omklädningsrum utan bytte om i själva gymlokalen. Dock drog han bara upp trikån halvvägs och dansade runt i lokalen så häftigt att både trikån och kalsongerna sakta vandrade neråt och vi övriga motionärer fick se ett myntinkast utan dess like.
Det var ett intressant pass idag. Ibland känner jag mig förhållandevis normal. Och jag lovar, normal är inte mitt signum...

Kommentarer
Postat av: q

Vilket gym? :D

2008-04-24 @ 23:47:38
Postat av: sophie

ha en fin & skön dag :) kram S

2008-04-25 @ 11:10:01
Postat av: andy

RAMMSTEIN ÄGER

2008-04-25 @ 12:45:29
Postat av: Sjöpinglan

Att dra ner byxorna och posa är helt normalt för en byggare. Har jag kommit på. De gör likadant på mitt gym. And I like it! :D

2008-05-04 @ 07:58:51
Postat av: Sjöman

Sjöpinglan: Ja, men så är du som du är också :P

2008-05-04 @ 20:33:40
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0