Påmönstringsdatum

Telefonen ringde igår.

Personalchefen (P): Hej! N här.
Jag (J): Hej hej!
P: Vad gör du?
J: Jag är på systemet.
P: Ja, det kan jag förstå. Pratade precis med en maskinist och han låg i gräset och drack öl.
J: Ja, det är härliga tider. Solen skiner och uteserveringarna är öppna.
P: Visst är det så! Du, vad har du för mailadress?
J:  [email protected]
P: Jaha, då får du gå hem och se vad jag skrivit!
J: Nej, det får du allt berätta nu!
P: Okej, i mitten på juni mönstrar du på prototypen. Du går dubbelt en vecka sen kör du själv resten av resan.
J: Kanon! Vad bra att jag är på systemet nu, då kan jag ju köpa en flaska skumpa också!
P: Gör du så! Trevlig helg!

Jag har fått påmönstringsdatum. Jag har fått båt. Prototypen. Den båt jag helst ville till. Jag har fått besättningslistan. Det gäng jag helst ville på. Jag känner redan tre stycken ombord. Känns kul! Jag har fått mail frn skepparn som ville hälsa mig välkommen i gänget. Det här kommer att bli så fantastiskt kul. En och en halv månad till här på torra land och sen är det dags. Styrman. Andrestyrman. Första styrmansjobbet. Sedärja!

Kommentarer
Postat av: Sjöpinglan

Wow! En prototyp! He he, been there, done that. MASSOR av barnsjukdommar! Och DU kommer lära dig sanslöst mycket! Grattis!

2008-05-04 @ 07:55:56
Postat av: Sjöman

Sjöpinglan: Prototypen i detta fall är ingen riktig protyp. Den är äldre än mig men det var den första av systrarna och kallas därför fortfarande för prototypen :)

2008-05-04 @ 20:32:56
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0