Plenty chicks

Har sett besättningslistan för prototypen och det kommer att vara plenty chicks ombord när jag ska ut! På det gänget kommer cirka 30% av besättnigen bestå av brudar! Fan vad kul! Jag har aldrig seglat ihop med så mycket tjejer om man inte räknar min korta färjekarriär. Men åsikterna har varit blandade när jag berättat om sammansättningen på besättningen. Förvånansvärt många har suckat och sagt att dom tycker synd om mig. Både killar och tjejer. Dock verkar tjejerna mest negativa till det hela. Dom hävdar att det kommer bli catfights och liknande. Det tror jag inte ett dugg på. Jag tror det kommer bli soft. Killarna är lite skeptiska till att det är så många tjejer ombord samtidigt, dom tror att det inte blir något gjort. Att det bara blir kafferep, syjunta och skvaller. Tror jag inte heller på. Jag tycker det ska bli skitkul. Och blir det inte skitkul får kah väl begära förflyttning till en båt med en massa sura gamla gubbar. Dom vet man i alla fall vart man har!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Som tjej som seglar tänkte jag bara lägga in mina personliga erfarenheter och tankar till det du skrivit här...

En tjej funkar alla gånger så länge denna pallar trycket, blir inga intriger eller så, tror inte så mycket på catfights eller så när det är fler heller men det blir gärna skitsnack, är man 3st så blir ofta två tajtare.

Beror så mycket på besättningen sammansättning och hur kapten och andra höga befäl är också.

Blir garanterat skoj och mycket tok i alla fall:)

Lycka till!

2008-04-27 @ 22:18:53
URL: http://rebeccaskog.blogg.se
Postat av: Inga M

Jag ber att få gratulera till jobbet! Det kommer att gå bra! Vi kanske får se en bild på skutan så småningom. Och på guldgalonerna!

Ska bli spännande att följa det nya arbetslivet och jag hoppas det går att blogga från ombord.

Ha det gott!

2008-04-28 @ 19:11:04
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Martin

Ta många kort på guldet nu. Gärna olika vinklar och med en Kalle Anka mask på så din anonymitet kan hållas.

2008-04-29 @ 01:17:06
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Sjöman

Rebecca: Jag har alltid varit ensam tjej ombord innan och har aldrig stött på några större problem. Själv tror jag inte heller att det kommer bli problem med så mycket tjejer. Tror det kan vara som du säger, att det är värre om man är tre. Men det var det ju redan i sandlådan på dagis ;)

Inga M: Tack så mycket! Vet inte än om vi kommer att ha internet ombord. Det är ju lite si och så med det ute på båtarna. Men jag ska göra mitt bästa!

Martin: Kalle Anka-mask... Ingen dum idé. Lite jobbigt att springa runt i chem-dräkt så fort man ska fotas... Men det där med anonymiteten kommer nog spricka så småningom. Ganska tråkigt att blogga anonymt egentligen. Vi får väl se hur det hela utvecklar sig!

2008-04-29 @ 07:57:00
URL: http://hemmaochute.blogg.se
Postat av: Sjöpinglan

Jag tror nog det kan bli bra med ett gäng tjejer ombord. Har gjort några enstaka törnar där vi varit uppåt tre stycken. Det har fungerat bra. Jag tror det är dags att vi tjejer slutar se andra tjejer som ett hot ombord. För det är nog där skon klämmer. När vi inte längre är ensamma om uppmärksamheten. Eller vad säger ni, tjejer? ;)

2008-05-04 @ 08:05:40
Postat av: Sjöman

Sjöpinglan: Jag kommer få uppmärksamhet oavsett. Vänta bara tills jag börjar snacka om pelikanerna ;)

2008-05-04 @ 20:31:30
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0