Då var det dags

Jaha, om man skulle göra ett försök att skriva lite här. Det har blivit lite dåligt med det sista tiden. Kan inte skylla på att jag varit upptagen för det har jag inte. Jag njuter av ledigheten och kan inte riktigt fatta att jag kommer att vara ledig halva året med full lön! Det är lyx!

Vädret har varit skit så förra veckan investerade vi i regnkläder. Man behöver ju ha regnkläder bara för att gå till brevlådan. Nästan. Det regnar så mycket att jag får ta bilen och handla när affären ligger på fem minuters gångavstånd. Dagarna är grå och lusten till att hitta på något har försvunnit. Vi köpte ett TP och det har spelats flitigt. Böcker har lästs. Mat har lagats. Dagarna har spenderats hemma i soffan eller i sängen eller på café i stan. Kvällarna har spenderats på mysiga restauranger eller hemma med en flaska vin.

Imorgon ska vi åka över till den ännu regnigare västkusten. Ska hälsa på familj, släkt och vänner. Blir bara en visit över helgen. Sen hem igen. Och njuta av dom sista två lediga veckorna. Lutar väl åt den gula båten i slutet av augusti. Afrika. Jag är inte lika livärdd längre. Har fått annat att oroa mig för. Kom ju på att jag måste vaccinera mig mot diverse saker så det står på schemat för nästa vecka. Och jag som älskar sprutor! Det går nog bra. Överlever jag det så överlever jag Afrika. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kul att vara här igen. Så det bär av till Afrika. Hur, var, när?

2008-09-01 @ 16:32:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Afrika låter ju himla spännande! Bara de inte kidnappar Dig eller nåt. Du får blogga under tiden på båten.

2008-09-06 @ 06:04:12
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0