Kvinnor i bilar

Jag är verkligen en usel bilförare. Sen jag tog körkort för fyra år sedan kör jag så lite som möjligt. Jag hatar verkligen att köra bil. Tycker det är tråkigt och känner mig så osäker. Och dålig. Dom två sista sakerna hänger antagligen ihop med att jag aldrig kör bil. Men ibland måste jag köra. Som idag. Lovade att köra hem sambons bil så att jag kan hämta honom imorgon. Att bara köra framåt är väl en sak. I alla fall om det går någotlunda sakta. Nobbade motorvägen och körde genom små samhällen istället. 50-vägar är mer min melodi. Men så var det det här med att parkera. Förr eller senare måste man ju göra det. Fickparkera går bort. Har inte fickparkerat sen körskolan. Vanliga parkeringar är inte mycket bättre dom. Men det går. Om det inte är en massa andra bilar, stolpar och häckar i närheten. Jag kan tillägga att enda anledningen till att jag tog körkort var att jag blev sur över att min lillebror fick körkort före mig...

En tjej ombord fick en gång höra följande kommentar:
First we let them drive, then we let them vote and now we let them down in the engineroom.
Kanske hade varit bättre om jag inte hade fått tagit körkort? Men alla andra kvinnor då förstås! Ganska trångsynt kommentar. Väldigt trångsynt. Frågan är hur såna får släppas ombord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0