Början på min bok

Jag hade tänkt att jag skulle börja skriva en bok den här törnen. Jag vet fortfarande inte vad det var tänkt att den skulle handla om. Eller ja, något om sjön är ju självklart. Men bokskrivandet gick inte så bra. Jag började oerhört ambitiöst, redan på Landvetter klockan okristligt tidigt. Från Landvetter blev det dessa rader:

17 juni 2008
Trött - sovit två timmar inatt
Bakfull - för mycket Havanna Club med E på Lilla London
Hungrg - har varit uppe i tre timmar och inte ätit
Nervös - första styrmansjobbet

En perfekt dag för påmönstring!

Jag har stött på flera sjömän som ska, vill eller håller på att skriva en bok. Varför? Varför just så många sjömän? Och varför ska vi då alltid skriva om sjön? E ska skriva en bok. Eller jag tror hon ska skriva flera. Men en av dom ska handla om MIG! Jag fruktar för den dag boken finns i bokhandlarna. Det finns det fler som gör. Berättade för  vaktmatrosen att en kompis skulle skriva en bok om mig. Han sa direkt att han ville ha sitt namn censurerat. Vi har busat mycket under dom här veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0