Sex med främlingar

Sen jag kom hem så har jag suttit och surfat runt på meningslösa bloggar och uppdaterat mig om läget i världen. Jag  har blivit uppmärksammad på ett nytt fenomen, dogging. Aftonbladet beskriver det som sommarens heta sextrend och förklarar vidare att I skogar, på parkeringsplatser och i parker kan den nya trenden skådas. Dogging kommer från England och har sedan spridit sig över Europa. Främmande människor möts på nätet och bestämmer tid och plats för att ha sex i verkligheten. Gärna så offentligt som möjligt och smygtittare är välkomna.

Egentligen är det väl inte konstigare än att folk träffas på krogar runt om i landet och går hem och gängar men ändå. Det låter så himla konstigt! Man börjar alltså snacka med någon på nätet och föreslår sedan att man ska dra till en offentlig rastplats och ha sex?! Och där i skogarna vandrar RFSL runt och delar ut kondomer och goda tips. Jag vet inte om jag ska tycka det är sjukt eller komiskt! Det låter så sjukt att det blir komiskt. Om man nu bestämt att man ska åka till den där rastplatsen och ha sex med en främling så har man väl kondomer med sig? RFSL kanske hade gjort mer nytta utanför nattklubbarna klockan tre?

Jag undrar ändå vad det är för personer som gillar det här med dogging. Bara i Skåne är det 5000 per år som sysselsätter sig med detta, enligt Aftonbladet. Är det människor på jakt efter lite spänning? Är det desperata singlar? Är det personer som har partners men tröttnat på sexlivet där hemma? Eller är det folk som inte har alla ankor på rad? Jag vet inte. Är det någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Kul att Du tittade in bland "meningslösa bloggar"

:-))



Jag är inne här och kollar hur det går. Om dogging vet jag inte så mycket, har inte sett något när vi varit ute med båten nu de senaste dagarna.



Verkar kämpigt med trollingbåtarna. Det är inte så mycket kamp om utrymmet här i Östra Silen och vi har fått en kul "sillbio" att roa oss med. Ha det bra!

2008-07-30 @ 15:15:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sjöman

Inga M: Ja, nu var ju inte alla meningslösa bloggar då. Antar att du tog det med glimten i ögat med tanke på smileyn!



Sillbio, det var det värsta! Finns det så mycket sill i Östra Silen då?

2008-07-30 @ 16:14:20
URL: http://hemmaochute.blogg.se/
Postat av: Inga M

Sillbio är vår benämning på ekolod! Där kan man se fiskar och stim och så. Nej det finns ingen sill i Östra Silen. Läser om Dina våndor i jobbval. Vilket ovanligt roligt lyxproblem att kunna välja och vraka bland bra jobb! Du måste känna Dig nöjd med valet av utbildning. Detta är få förunnat.

2008-08-02 @ 07:14:33
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0