Vilka dagar!

Dom sista dagarna har varit intensiva. Ja, jag har ju knappast haft fullt upp men det är ju ett nytt liv som börjat. I torsdags tog vi examen, fick våra papper och stipendier och halv tre på torsdag eftermiddag släpptes vi ut som sjökaptener och styrmän. Det är sjukt. Det lät så konstigt när prefekten kallade fram sjökaptener och sjöingenjörer för att dela ut stipendier för bästa studieresultat och bästa ex-jobb. Sjökaptener och sjöingenjörer. Det är det vi är nu.

Torsdagen gick i alla fall i festens och glädjens tecken. Började dagen med champagnefrukost och smörgåstårta. Sen mötte vi upp föräldrarna och vandrade runt i skolan och på stan. Efter det avslutning och sen god mat och dryck. Det är ofattbart! Jag har inte fattat att jag slutat skolan. Att jag har sommarlov går in i mitt lilla huvud men att jag om cirka en vecka ska mönstra på som styrman är helt ofattbart. Den isklump av nervositet som jag hade i magen för några veckor sedan är bortblåst. Jag kan inte inse att det faktiskt är så, att jag ska ut på mitt första styrmansjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0