Carpe carpenter

Vår trädgård är överfull med snickare. Hyresvärden håller på och bygger om och bygger till. Det är en salig blandning av snickare. En skelög kalmarit. En gråhårig gubbe. En mörk kille som alltid hälsar genom att säga ciao och ett gäng ester/letter/littauer/polacker/finnar. Har inte riktigt kommit fram till vart dom är ifrån. Jag kan ju testa att slänga ur mig lite polska ord när jag går förbi. Dessvärre kan jag bara fula ord och totalt meningslösa fraser. Men reagerar dom så är dom ju polacker. Jaja...

Igår låg i alla fall sambon och jag i sängen och ingen av oss orkade gå upp. Sambon började nynna på den låt som Frida ställde upp med i melodifestivalen Upp och hoppa ligg inte och dra dig, du och jag måste fånga en snickare. Där reagerade jag. Fånga en snickare? Sjöng hon inte fånga dagen? Vi började spekulera i hur vi skulle fånga en snickare. Bästa förslaget var att surra fast honom runt ett träd.

Idag spann vi vidare på vår diskussion. Även idag låg vi i sängen och orkade inte riktigt gå ut på stan och göra allt som vi, eller jag, borde göra. Återigen var vi tillbaks vid det här att man borde fånga dagen. Eller en snickare. Och carpe diem utvecklades snabbt till carpe carpenter. Men nu drar vi ju till Köpenhamn imorgon och sen en vecka i Grekland så det blir nog inte så mycket snickarfångade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0