Idrottstisdag

Idag har jag varit en riktig hurtbulle. Är förvånad själv. Först ett hårt pass på gymmet och direkt efter en ordentlig powerwalk med en klasskompis. Är helt slut! Väl hemkommen så ordnade min underbara sambo smaskiga hamburgare och serverade mig en iskall öl. Puss på dig!

image9

Det var här, i Algeciras hamnkarter, som min hurtbullekarriär startade. Jag har aldrig idrottat. Jag gjorde en kort fotbollskarriär, höll på en vecka innan min bollskräck tog över. Sysslade med aerobics ett tag men jag och min lika lata kusin tog hellre färjan över till stan och köpte godis. Ett tag höll jag på med vattengympa och det vet jag faktiskt inte varför jag slutade med. Det var kul. Jag försökte mig även på någon kombination av yoga och pilates men det var definitivt inget för mig. Jag låg dubbelvikt på golvet av skratt när instruktören sa att vi skulle stå på ett ben och låtsas att vi var svanar. Att jag dessutom är född utan balanssinne och därför inte kan stå på ett ben och låtsas att jag är en svan gjorde inte saken bättre. Men sen, i Algeciras 2007, hände det något.

Det var efter maten. Solen stog fortfarande högt på himen och det var cirka 35 grader varmt. I skuggan av muren tog jag mina första trevande löpsteg. Det var asjobbigt. Jag trodde att jag skulle dö. Jag kippade efter andan och var högröd i ansiktet. Och detta efter en enda låt! Sån tur var så kom det en läskautomat cirka en kilometer längre bort. Tänkte köpa en flaska vatten men sen såg jag att den sålde San Miguel och ja... Hur som helst så tyckte jag att det var kul att springa. Trots alla mina nära-döden-upplevelser.

image10

På nästa skuta lyckades jag leta upp ett gym. Eller ja, något som liknar ett gym i alla fall. Sambon mailade över övningar man kan göra med hantlar och skivstänger och jag satte igång. Sen har det bara rullat på. Och nu tycker jag att det är kul. Styrketräning är kul. Powerwalks är kul. Springa är inte lika kul. Men det funkar. Och nu jobbar jag på att öva bort min bollskräck. Körde sit-ups med hjälp av en medicinboll idag. Sambon kastade den till mig. Jag kastade den till sambon. Upp och ner. Bollskräcken ska bort. För på den kommande skutan ska det spelas innibindy som det tydligen heter.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Powerwalks äger. Du kan se mig ånga förbi stora rondellen vid travet varje dag klockan 9 :)

2008-05-06 @ 21:39:59
URL: http://psykbrytet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0