Ingen ångest

Näst sista tentan imorgon. Jag borde ha ångest. Det kan vara den svåraste tentan vi haft under skoltiden men jag är lugn. Jag vet att jag inte pluggat tillräckligt. Men jag tycker att det här är saker jag ska kunna utan att plugga. Det lär jag väl märka imorgon... Jag har hittills inte stressat upp mig inför en tenta under dessa fyra år och jag ska inte ändra på det beteendet nu på sluttampen. Det enda jag nu försöker trycka in i huvudet är:

En gemensam haveriakt föreligger då, och endast då, en extraordinär uppoffring eller utgift avsiktligen och skäligen görs för det helas räddning i syfte att från fara bevara de värden som omfattas av den gemensamma sjöresan.

Det känns som om jag är fjorton igen och konfirmerar mig. Jag tryckte in budord, psalmer och böner i huvudet. Det gick då. Ganska mycket av det har fastnat. Nu är det mindre än tio timmar kvar till tentan. Ska jag lyckas att trycka in den meningen i huvudet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0