Tre saker som gör livet enklare

Den übercoola maskinistan BeigeBerit har inhämtat inspiration från den inte lika coola BlondinBella och skrivit en lista på saker som gör livet enklare. Så eftersom jag inte har något vettigare att skriva om så skriver jag också en sådan lista. Eller två rättare sagt.

Tre saker som gör livet enklare ombord:
  • GPS - hur ska jag annars veta vart jag, fartyget och mina skeppskamrater är?
  • Skiftnyckel - multiverktyg. Kan användas till det mesta. Öppna öl, banka på saker, kasta efter elaka personer. Tror dock att den är konstruerad för något annat...
  • CD-skiva - en schyst skiva som håller mig vaken under 12-4 vakten.
Tre saker som gör livet enklare hemma:
  • Väckarklocka med snoozefunktion - jag har ofta en ambition om att gå upp i tid när jag är hemma. Alltså kan jag ställa klockan för att dämpa det dåliga samvetet och sen snooza i två timmar.
  • Korkskruv - känns inte helt okej att öppna en vinare genom att slå av halsen med en yxa som vissa i bekantskapskretsen gjort/gör.
  • VISA-kort - hur handlade man innan man hade VISA-kort? Stod man verkligen i bankomatkön och väntade i tre och en halv evighet på att få ta ut pengar?

Kommentarer
Postat av: Psyk

Kondomer, piller och sjömän säger jag då! :D

2008-05-15 @ 20:23:08
URL: http://psykbrytet.blogg.se
Postat av: Sjöman

Haha! Ja, kondomer och piller är nog en bra idé om man har med sjömän att göra! ;)

2008-05-15 @ 21:10:42
URL: http://hemmaochute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0