Två sjömän på Komvux

Efter opponeringen på ex-jobbet igår bestämde jag och M oss för att gå hem till mig, hämta en flaska vin och sätta oss vid slottet. Sagt och gjort. Flaskan tog slut alldeles för snabbt och vi började göra upp planer på hur vi skulle få en flaska till. Systemet hade stängt så det var bara till att glömma. Vi funderade på att gå till den lokala puben, köpa en flaska och smuggla ut den. Eller M tyckte det. Jag tyckte att så får man inte göra. I vilket fall som helst så behövde vi gå på toa så vi gick till den lokala puben ändå. Men den var stängd! Traskade inpå Komvux istället ihopp om att hitta en toalett.

Tant: Hej! Välkomna till kvällens föreläsning!
Vi: Eh. Tack.
Tant: NI kan hänga av er där inne.
Vi: Kanon! Förresten, finns det någon toalett här? Hinner vi gå på toa innan föreläsningen?
Tant: Jadå, in här finns det toaletter.

Vi springer fnissande in på toa och funderar på hur vi skall ta oss ut.

På väg ut var det enorm folksamling och en annan tant började prata på bred småländska.

Tant 2: Ja, ni kan ju köpa medlemskort för 160 kronor så får ni gå på alla föreläsningar samt att ni få två tidsskrifter per år. Annars kostar det ju 50 kronor per föreläsning.

Vi nickar och hummar och säger det verkar intressant.

Tant 2: Jag ställer mig här ute i entren så kan ni betala till mig.
Vi: Det verkar jätteintressant. Men hinner vi ut och ta en rök innan föreläsningen börjar?
Tant 2: Visst gör ni det!

Vi springer fnissande från Komvux. Och fortfarande undrar vi vad det var för föreläsning vi missade.

Hur som helst så slutade allt med att vi drog hem till M och hämtade en flaska vin till och beställde pizza på vägen. Satte oss vid slottet och åt och drack och drog sen hem hit där det blev sanning och konsekvens med min sambo och Ms sambo. Och sen... Ja... Mycket öl och mycket vin i goda vänenrs sällskap. Och många skratt. Speciellt när M skulle imitera en rabiessmittad hund och R fick äran att visa hur en kåt svan beter sig. En toppenkväll helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0