Vild match i sängen

Vaknade inatt/imorse av en fruktansvärd smärta i huvudet. Insåg att jag hade skallat ett mycket olämpligt objekt nämligen elementet. Vår säng står mot en vägg och på väggen sitter det ett element. Jag sover längst in. Närmast elementet. Jag vet att jag kan leva runt gansk vilt när jag sover men jag har aldrig någonsin skallat ett element innan! När klockan väl ringdevid halv sju hade jag bultande huvudvärk, var yr och mådde illa. Hjärnskakning light? Ställde om klockan och sov ett par timmar till. Huvudvärken har följt med hela dagen. Yrseln likaså. Men nu börjar det ordna upp sig.

image4

Jag har dock varit i närstird med element innan. Det var på den lilla bulkbåten när vi guppad fram i storm/orkan på Nordatlanten. Det var tio meters vågor och båtskrället rullade 30-40 grader på åtta sekunder. Att sova i tvärskeppskoj var bara till att glömma så jag byggde om fyllebingen och sov långskepps. Det gick ett tag. Enda tills jag flög ur soffan och dunsade in med huvudet i elementet. Trött som jag var brydde jag mig inte utan kravlade upp i soffan igen. När jag vaknade var kudden blodig och halva kinden likaså. Men utvilad var jag! Fick säkert tre, fyra timmars sömn och det var mer än vad någon ombord fick under de dagarna. Ibland är det bra att slå sig medvetslös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0