What a beautiful day

Allt är bättre idag. Eller det vände redan igår. Sambon frågade varför jag var ledsen. Jag kunde inte svara på det. Jag var ju bara ledsen. Men efter ett tag säger sambon att mina mungipor börjar peka åt rätt håll. Uppåt. Och det slutar med att jag ligger och låtsastjurar, bara för sakens skull. Jag är dålig på det.

Har i alla fall suttit nere i parken ett par timmar. Inte på parkbänken med A-laget utan på en filt i solen med min gamla meteorologibok som jag grävt fram från de döda. Solen sken och det var varmt. Jag fattar lika mycket av meteorologin nu som jag gjorde när jag läste det för ett år sedan. Ingenting alltså. Men havet (nåväl, vattnet) var vackert, fåglarna sjöng och det var dagg i gräset. Det räckte för at få mig på bra humör.

image7
Höstbild 2006 från Parken

Kommentarer
Postat av: Psyk

Kalmarsundsparken?

2008-05-06 @ 20:01:09
URL: http://psykbrytet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0