Röda mattan

Min kära vän och vapendragre M ringde igår och frågade om jag hade några planer för veckan. Planer har jag men dom går ut på att ligga i soffan och fördriva tiden så nej, jag några egentliga planer har jag ju inte. M skulle åka till Örnsköldsvik och frågade om soffan här är ledig ett par nätter. Och självklart är den det. Min kära M är alltid välkommen! Sambon sa att jag borde rulla ut röda mattan eftersom det är ett så storslaget besök. Behöver jag det? Jag hade tänkt att köpa ett par flaskor rött, det borde väl räcka? Med lite otur slår vi sönder glaset när vi ska skåla för något filosofiskt och vips har vi en röd matta!

Jag har saknat M. M och jag lärde känna varandra för flera år sedan i en gammal militärförläggning. Vi bodde tillfälligt där och någonstans mellan den trasiga tvättmaskinen och taket som ramlade in så fann vi varandra och blev vänner för livet. Vi kanske inte träffas eller hörs av så ofta som bästa vänner bör men vi finns där för varandra. Och det kanske snart blir ändring på det, M spanar efter lägenhet här i stan och ingen kommer bli gladare än mig om jag får M ett stenkast bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0